Akárcsak a zenehallgatás, a videós tartalomfogyasztás (de nevezhetjük simán tévézésnek is) is átalakult az elmúlt években. Ezt többek között adatátviteli sebességek jelentős növekedése és az internet akár mobilon történő elérhetősége tette lehetővé. Nem véletlen, hogy a hagyományos televíziózás nagyjai éppúgy igyekeznek beszállni a streaming szolgáltatásokba, mint ahogyan azt a nagy filmstúdiók is teszik. Noha utóbbiak gyakran szoktak azzal érvelni, hogy a moziélmény helyszíne a mozi, ám a fogyasztók döntő többsége nem okvetlenül osztja ezt a nézetet, legalábbis akkor biztosan nem, amikor döntést hoz arról, hogy a következő filmet egy moziban, vagy az otthonában tekinti meg a kanapén mogyorót majszolgatva. Akkor, amikor ráér, úgy, ahogyan neki kényelmes, ráadásul nem kell megzavarnia egy teljes sor idegent, ha véletlenül a film közben ki kell szaladnia a mellékhelyiségbe. Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor sem marad le semmiről, mert a streaming filmeket bármikor le lehet állítani.
Természetesen lehet vitatkozni arról, hogy egy mozivászon mérete, az Apple saját fej- és fülhallgatóival már megvalósított térbeli hangzás (amely egyébként Spatial Audio néven ismert), vagy épp a teljes elsötétítés mennyit ad hozzá egy film élvezeti értékéhez, ám egy mozit nehezen viszünk magunkkal egy utazás során, ráadásul a streaming lett a minőségi sorozatok új otthona is — ezeket pedig korábban sem moziban néztük meg. Arról nem is beszélve, hogy a modern tévék és otthoni hangrendszerek egyre jobb minőséget képesek biztosítani, tehát egyre több az érv a streaming mellett, amit ezeknek a platformoknak a növekvő népszerűsége is jelez. Nem csak a szolgáltatások felhasználói bázisa növekszik dinamikusan, hanem egyre több cég száll be az iparágba.
Az Apple abban a szerencsés helyzetben van, hogy egy kézben tudja tartani az eszközök, a szoftver és a tartalom készítését is úgy, hogy közben nem korlátozza a film és sorozatnézés kiváltságát csak azon ügyfelek számára, akik Apple eszközökkel rendelkeznek. Egy ütőképes streamingszolgáltatás záloga azonban nem csak a könnyű és kézenfekvő használat, hanem az egyedi tartalomkínálat is, ebben pedig az Apple valamelyest más utat követ, mint a konkurens platformok. Számos streamingszolgáltatás közül választhat ma már az, aki úgy dönt, hogy tévézés mellett, vagy helyett kipróbálná ezt a fajta mozis és sorozatos élményt. Sok helyen a mennyiségi elv a döntő, hatalmas adatbázisból válogathatnak az ügyfelek, de a kínálat minősége meglehetősen hullámzó, máshol jóval tematikusabb a kínálat, az Apple TV+ azonban változatos és magas minőségű, egyedi tartalmat kínál.
Ez a minőségre való törekvés pedig most már látszik a platform által begyűjtött elismerések tükrében is. Tavaly a legjobb filmnek járó Oscar-díjat a CODA kapta, amely az Apple TV+-ra készült és ott látható most is, a Jason Sudeikis főszereplésével forgatott Ted Lasso című sorozat két év alatt 11 Emmy-díjat gyűjtött be (2021-ben 7-et, 2022-ben pedig 4-et), de jutott elismerés a For All Mankind (Joel Kinnaman) című fickiós sci-finek éppúgy, mint ahogyan a The Morning Show-nak (Reese Witherspoon és Jennifer Aniston) is, amely egy amerikai tévécsatorna reggeli műsorának életébe repíti el a nézőt. Talán már ebből is érezhető, hogy az Apple TV+ egy kicsit abban a szerepben van a streamingszolgáltatók között, mint a nagy stúdiók mellett egyre minőségibb filmeket gyártó független stúdiók, ám a különbség az, hogy az Apple évente tucatnyi olyan eredeti alkotást kínál, amelyekben mások nem okvetlenül láttak fantáziát. Az idei év nagy meglepetése a Severance (Adam Scott, John Turturro, Christopher Walken, Patricia Arquette), az utopisztikus sci-fi szereplőgárdája, története és képi világa is teljesen újszerű, a részek zömét rendező Ben Stiller zsenije pedig egy ilyen hangvételű produkciónál is működik, ezt pedig a szuperlatívuszokban bővelkedő kritikák is megerősítették.
A tartalomra tehát nem lehet panasz, a szolgáltatás elérhetősége pedig igen sokrétű. Az már szinte természetes, hogy minden Apple eszközön elérhető, ám nem vagyunk okvetlenül arra kényszerítve, hogy csak Apple termékeken tudjuk használni a platformot. Számos okostévén (LG, Samsung, Sony), játékkonzolon (PlayStation, Xbox) is elérhető a szolgáltatás, mobil eszkökre pedig a felhasználók le is tölthetik a kedvenc filmjeiket és sorozataikat, hogy akkor is meg tudják ezeket tekinteni, ha nincs elérhető internetkapcsolat, tehát hosszabb utazásokhoz, repülésekhez, vagy akár túrázásokhoz is magunkkal vihetjük kedvenceinket. Ha esetleg a tévénk nem lenne felkészítve az Apple TV+ igénybe vételére, akkor kedvező áron beszerezhető az Apple TV doboz, amely nem csak arra szolgál, hogy kapcsot képezzen az Apple TV+ és a képernyő között, hanem számos további alkalmazást is kínál. Külön kategóriát kaptak a gyermekeknek szánt programok, illetve van családi megosztási funkció is, amellyel további öt felhasználó hozzáfér a tartalomhoz saját Apple ID-t használva. Ez ugyanis mindenképpen szükséges, de egy fiók regisztrálása csupán néhány kattintás.
Az Apple TV+-on elérhető tartalmak esetén 4K felbontást, Dolby Vision és HDR10 támogatást kínál a platform, a nem ilyen magas minőségben készült alkotásokat pedig a lehetőségekhez mérten felskálázza. A hazai felhasználók számára a legtöbb tartalomnál elérthető a magyar felirat megjelenítése is, akik tehát eddig azért nem akarták kipróbálni az Apple megoldását, mert nem beszélik magas szinten az angol, azoknak sem kell már félniük attól, hogy nem lesz számunkra releváns a tartalom. A havidíj ellenében (1890 forint) elérhető szolgáltatáshoz ráadásul most 3 hónapig díjmentes használatot adunk, így mindenkinek lehetősége adódik arra, hogy a platform kínálatát áttekintve eldönthesse, hogy hosszabb távon is szeretné-e használni. A kódot azok is igényelhetik és felhasználhatják, akik korábban már használták a szolgáltatást.