Az AirPods fej- és fülhallgatók használatának szerves része a rendkívül egyszerű és látványos párosítási folyamat, ami gyakorlatilag mindig nagy megbízhatósággal működik. Az eszköz eladása vagy elajándékozása, esetleg hibaelhárítás miatt azonban szükséges lehet a gyári visszaállítás, illetve a kapcsolódó Apple fiókból történő eltávolítása, ami egy picit összetettebb feladat, mint maga a párosítás.
Az AirPods és AirPods Pro modellek gyári visszaállítása:
- Helyettük a fülhallgatókat a töltőtokba.
- Zárjuk le annak tetejét, majd várjunk legalább 30 másodpercet.
- Nyissuk ki a tokot, majd az iPhone-on vagy az iPaden menjünk a Beállításokba.
- Felül, az iCloud beállítások alatt válasszuk ki az eszközt.
- Görgessünk alulra, majd válasszuk ki a következő menüelemet: Az eszköz elfelejtése. Választásunkat erősítsuk meg a felugró ablakban is.
- Hagyjuk nyitva az AirPods töltőtokját, majd tartsuk lenyomva a hátsó gombot egészen addig, amíg a visszajelző led nem kezd pirosan, majd ismét fehéren villogni.
Ezt követően az AirPods ismét párosítható, egészen addig, amíg valakinek az Apple ID-jához hozzárendelésre nem kerül. Fontos tudni, hogy az AirPods Lokátor alkalmazás segítségével történő eltávolítása az Apple fiókból (Lokátor -> Eszközök -> AirPods -> Az eszköz eltávolítása) a párosítási korlátozást nem oldja fel, tehát ha így távolítjuk el az eszközt, azt továbbra sem lehet majd más Apple ID-hez csatlakoztatni. Ennek orvoslása tehát kizárólag akkor lehetséges, ha a tulajdonos a fent leírt folyamatot végigcsinálta. Használt eszköz vásárlása előtt tehát bizonyosodjunk meg róla, hogy az előző tulajdonos helyesen járt el, ha pedig mi adjuk vagy ajándékozzuk el a saját AirPodsunkat, a fenti lépéseket hajtsuk végre!