Így ellenőrizheted, hogy garanciális-e még az Apple-terméked

    Akár magad miatt, akár használt termék vásárlásakor fontos lehet tudni, hogy az adott termékre mennyi garancia van még, illetve hogy milyen támogatási lehetőségekkel élhetsz. Mutatjuk, hol tudod megnézni.

    Bár ideális esetben soha nincs rá szükséged, a garancia igen jól tud jönni abban a sajnálatos esetben, ha az Apple-terméked a rendeltetésszerű használat ellenére esetleg meghibásodna. Most megmutatjuk, hogyan tudod ellenőrizni, hogy érvényes-e egyáltalán, és ha igen, akkor meddig, a készülékedre vonatkozó garancia.

    A készülék fizikai testéről is leolvasható, ha a szoftveres opció nem játszik.

    Mindenek előtt szükséged lesz az adott eszköz sorozatszámára. Macen a számítógép sorozatszámát és modellinformációit „A Mac névjegye“ című ablak tartalmazza. Csak válaszd az Apple () menüt a bal felső sarokban, és a felugró ablakban máris láthatod a sorozatszámot. Az iPhone esetében a Beállítások > Általános > Infó menüpontba kell belépni a tudásért, míg az Apple Watch sorozatszámát a Watch alkalmazás Általános > Infó menüpontjából húzhatod elő a Saját óra fülön. További részletekért és más termékek sorozatszámáért az Apple Support oldalán érdemes nézelődni.

    Ha megvagy a sorozatszám kinyerésével, már csak az Apple hivatalos, „A szervizelési és támogatási lehetőségek ellenőrzése“ címen futó weboldalát kell meglátogatnod. Itt a „Sorozatszám megadása“ ablakba szépen másold be az előbb megszerzett sorozatszámot, majd old meg a Captcha feladványát és nyomj a Folytatás gombra.

    Az Apple ezután lekéri a sorozatszámhoz tartozó jogosultságokat, majd megmondja a tutit. Láthatod, ha jogosult vagy AppleCare-termékre; hogy sikerült-e azonosítani az érvényes vásárlási dátumot; hogy aktív-e még a telefonos műszaki támogatás; végül pedig a javítási és csereszolgáltatás állapotát. Ez utóbbi takarja a köznapi szóhasználatban érvényes garanciát. Az érvényesség idejét a „Becsült lejárati dátum“ sornál láthatod.