Megérkeztek az első elektromos rollerek az iSTYLE kínálatába: az OKAI márkát jelenleg még valószínűleg viszonylag kevés végfelhasználó ismeri, de annál többen használták már ezeket a termékeket, ugyanis az OKAI gyártja a Budapesten is működő roller sharing szolgáltatók újabb modelljeit. Ez pedig egy bizakodásra okot adó tényező volt már azelőtt is, hogy nekiálltunk volna alaposabban is kipróbálni ezeket a termékeket. A kínálat három modellből áll, a belépőszintet a jelenleg 189 900 forintos Neon Lite képviseli 9 hüvelykes kerekekkel és legfeljebb 30 kilométeres hatótávval, középen a 8,5 hüvelykes kerekekkel szerelt, 40 kilométeres hatótávolságú Neon található, a tápláléklánc tetején pedig a most bemutatásra kerülő Neon Pro található. Már a számok is egy felsőkategóriás rollert sejtetnek, 10 hüvelykes kerekek, legfeljebb 700 wattos csúcsteljesítmény, akár 80 kilométeres hatótáv, de az ördög a részletekben lakik, az újdonság ugyanis azon tulajdonságaiban is egészen kiváló, amikre elsőre nem is gondolnánk.
Ilyen például a külső. Ízlés kapcsán nyilván nem lehet örökérvényű kijelentéseket tenni, de a mi véleményünk szerint ez a piacon jelenleg elérhető egyik legszebb roller. A felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége makulátlan, ez már önmagában kiemeli a Neon Prót a mezőnyből. Minden tökéletesen illeszkedik, a fémek gyönyörűen vannak elmunkálva, a színeket is jól választotta ki a gyártó. A kisebb testvérekkel ellentétben ez a változat kizárólag feketében elérhető, amely amúgy rendkívül ízlésesen keveredik a szürkével, amely a kormánymarkolatoknál és a talp alatti gumiborításnál is látható. Már ránézésre is látszik, hogy ez egy komolyabb valami, egy közlekedési eszköz, talán azt sem túlzás mondani, hogy kimondottan elegáns, de közben azért ott vannak a futurisztikus részletek is, mint például a hangulatvilágítás, amely valószínűleg a termék nevét is ihlette. A kormányrúd elülső részén egy nagyjából 40 centiméter hosszú világítótest található, amely nem a fényszóró szerepét veszi át, abból ugyanis van egy dedikált darab, amely egyébként fényvisszaverősvel is rendelkezik és állítható a dőlésszöge. A vertikális világítás a hangulatért felel, csak úgy, mint a roller alján található testvérei. A szín és a megjelenítés módja is változtatható, különféle effektek érhetők el, azonban a közlekedésbizonsági paramétereket is érdemes figyelembe venni a személyre szabásnál, mert akármennyire jól is néz ki a Knight Riderből ismert KIT effeketje pirosban, megzavarhatja a közlekedésben résztvevőket azzal kapcsolatban, hogy a roller elejét vagy hátulját látják. Okosan megválasztva viszont a biztonságot is növelhetik ezek a megoldások.
Hátul is van fényvisszaverő, illetve féklámpa és menetfény is, csak úgy, mint egy tárcsafék, amely a dobozból kivéve is jól van beállítva, nem fékez akkorát, hogy a vezető lerepüljön a rollerről, de bőven elég ahhoz, hogy magabiztosan megállítsa az egyébként 21 kilogramm tömegű, 10 hüvelykes ballonos kerekes rollert. Macskaszemekből az első kerék két oldalára is jutott, ezek borostyánszínűek, szóval már a fényvisszaverők segítségével is megállapítható, hogy milyen szögből látszódik a roller. Fékkarból egy darab van, amely egyszerre működteti a már említett hátsó tárcsaféket és az első elektronikus féket, ezen található egy csengő is. A gázkar a megszokott módon a jobb oldalra került és hüvelykujjal üzemeltethető, a sebességet nagyon szépen lehet adagolni a finom járású alkatrésszel. Az egyik legmenőbb rész kétségtelenül a műszeregységként funkcionáló, köralakú, nagyjából 1,3 hüvelykes LCD-kijelző, amelynek az egyetlen problémája, hogy a fényereje nem feltétlenül elég nagy ahhoz, hogy ragyogó napsütésben is egy pillanat alatt le lehessen olvasni a tartalmát, de erre nem is feltétlenül van szükség, ugyanis túl sok információt nem mutat. A sebesség mellett az akkumulátor töltöttsége és a kiválasztott teljesítménymód látszik rajta, ez utóbbit mondjuk a gyorsulás mértékéből amúgy is könnyedén meg lehet állapítani, úgyhogy vezetés közben nem feltétlenül kell állandóan a kijelőre pillantani. Összességében inkább menőnek, mint különösebben hasznosnak gondoljuk ezt a megoldást, hiszen a sebesség egy egyszerűbb kijelzőn is megjeleníthető lenne. De azért na, az sem mindegy, hogy ez ilyen jól néz ki!
A külső kapcsán a felsoroltakon túl említésre méltó, hogy a lábtér óriási és stabil testhelyzetet tesz lehetővé, a kitámasztó kar fémből készült, ami nem csak praktikus, de jól is mutat, ami elmondható a fém bekapcsológombról is: bekapcsolt állapotban ezzel lehet a lámpát is aktiválni, illetve a három teljesítménymód között váltani. A kormánymagasság csak úgy nem állítható, imbuszkulcsra van szükség hozzá. Ez akkor okozhat problémát, ha a családban többen is használják a rollert, egyébként viszont csak pozitívumai vannak, hiszen hozzájárul ahhoz az érzéshez, hogy ez a termék tényleg nagyon jól össze van rakva. Mert nagyon össze van rakva: az úthibákon is hangtalanul siklik át, nem recseg-ropog, teljesen más érzés vezetni, mint egy belépőszintű rollert. A stabilitásával, úttartásával is abszolút meg voltunk elégedve; a rollerezés nyilván nem a világ legbiztonságosabb műfaja, de azon belül a Neon Pro tényleg egy jó eszköz. Fontos tudni, hogy össze is lehet csukni, a folyamat gyorsan és egyszerűen kivitelezhető, utána pedig a lépcsőn is lehet vinni az eszközt, amely a méretéhez képest amúgy könnyűnek mondható a már említett 21 kilogrammal, de azért a kisebb termetű tulajdonosoknak okozhat nehézséget a mozgatása.
Az eszköz teljesértékű használatához érdemes telepíteni az OKAI okostelefonos alkalmazását, amely Androidra és iOS-re is elérhető. A funkciókínálat teljes, indítás után egyből látszódik az akkumulátor töltöttsége, az összes leutazott kilométer száma, illetve a jármű pozíciója a térképen. A lezárás egy gombnyomással megvalósítható, ennek hatására az elektromos fék folyamatosan blokkolja az első kereket, pár centiméter nehézkes tologatás után pedig a hátsó fék is zár, viszont az eszköz nem ad hangjelzést akkor, ha elmozdítják. A következő gomb, sportmodus feliratú gomb a teljesítménymódok közötti váltást teszi lehetővé, van eco, kis-, illetve nagysebességű mód, ez utóbbi kettő között igazából a gyorsulás mértéke a különbség, mert a végsebesség 25 kilométer per órában van limitálva, amit lejtőn is tart a roller. Ide kapcsolódik, hogy papíron legfeljebb 20 százalékos emelkedőt tud leküzdeni a roller, amit a valóságban is megtesz, akár a leírt 100 kilogrammos testtömegű sofőr mellett is. Az alkalmazás további funkcióra visszatérve: elérhető a korábbi utak listája, van egy 20 paramétert vizsgáló diagnosztikai jelentés, az akkumulátorról külön menüpontban érhető el mindenféle adat, beleértve a jelenlegi töltöttséget, a ciklusok számát és a hőmérsékletet is. Végül pedig ott vannak a beállítások: a kijelzőre hat témát lehet ráhúzni, ezek közül három mindig elérhető, a negyediket az appból lehet áttölteni, van analóg és digitális sebességmegjelenítésű téma is. Kiválasztható, hogy a sebességet kilométer vagy mérföld per órában kívánjuk leolvasni, a különféle hangulatvilágításokat külön-külön lehet paraméterezni, illetve végül, de nem utolsó sorban van arra is lehetőség, hogy a rollert felprogramozzuk NFC-kártyával történő bekapcsolásra.
Igazság szerint mi nagyon megszerettük a Neon Pro rollert. A külsőről tényleg ódákat lehetne zengeni, de ez csak az egyik fele a történetnek. Talán fontosabb, hogy egy jól és biztonságosan vezethető, kiváló menetdinamikával rendelkező városi rollerről van szó, amely aktív rugózás hiányában is falja az aszfaltot a ballonos kerekeivel, ráadásul mindezt nagyon hosszasan megteszi. A 80 kilométeres elméleti maximális hatótávot tapasztalataink szerint csak Eco módban lehet elérni, és ott is főleg kisebb termetű vezetőknek lesz erre lehetőségük, de 100 kilogramm fölötti testtömeggel, nagysebességű módban is simán megvan az 50 kilométer fölötti hatótáv, ami nagyjából mindenre elég. Szívból tudjuk ajánlani ezt a terméket.