Újabb forrás beszélt 399 dolláros iPhone 9-ről

A tavaszra várt bemutató közeledtével sűrűsödnek a pletykák is, ezúttal a Fast Company pedzegette az új iPhone árazását.

Az elmúlt hónapok során már többször hírt adtunk az idei év első felében megjelenő, iPhone SE2 és iPhone 9 néven egyaránt emlegetett „olcsó” készülékről. A legvalószínűbbnek tűnő értesülések alapján egy iPhone 8-szerű mobilt kell elképzelnünk Touch ID-vel és egyetlen hátlapi kamerával.

A kijelző méretével kapcsolatban elhangzott már a 4.7, illetve a 4.9 hüvelykes átmérő is, nem mintha ez a különbség sokat számítana. Ami viszont biztosnak tűnik, hogy az új modell az Apple jelenlegi legerősebb, A13-as chipjét kaphatja meg, s ezzel csúcsteljesítményt kínálna belépő szintű árazás mellett.

Az iPhone SE 2016 márciusában jelent meg 399 dollárért, hazai ára eredetileg 158.900 forintról indult

Az árcédulát pedig már eddig is 399 dollár környékére vártuk. Egyrészt azért, mert ennyibe került az ugyanezen filozófia jegyében készült 2016-os iPhone SE is. Másrészt az is alátámasztja a feltételezést, hogy az általában jól értesültként kezelt elemző, Ming-Chi Kuo ugyanilyen árat tippelt még az ősz folyamán. A napokban viszont a Fast Companyn jelent meg egy cikk, melynek szerzője beszállítói lánchoz közel álló saját forrásra hivatkozva szintén 399 dolláros árat emleget.

Hazai valutára átszámolva ez kb. 113.000 forintot jelent, amire persze még rárakódnak a szokásos sarcok (pl. árfolyam, ÁFA) is. Annyi bizonyos, hogy az eredeti SE anno 158.900 forintos áron debütált, tehát talán nem túl meredek elképzelés hasonló összeggel kalkulálni az új mobilnál sem. Az is támpont lehet, hogy az összes forrás olcsóbbra becsüli a tavaszra várt új készüléket, mint a jelenlegi belépőmodellként kínált iPhone 8-at, ami idehaza 187.900 forintról (külföldön 449 dollár) indul. A legvalószínűbbnek tehát az tűnik, hogy valahol a kettő között lesz az iPhone 9/SE2 ára is.

A FastCompany cikke arra is kitért, hogy milyen okai lehetnek annak, hogy az Apple ismét beszáll az alacsonyabb árkategóriájú készülékek között dúló versenybe. Az írás szerzője szerint ennek hátterében a kínai és az indai piac igényei, valamint a szolgáltatások állhatnak. Az utóbbi ugyanis egyre fontosabb az Apple számára, s így már nem csak a puszta eladási számok miatt cél, hogy maximalizálják az aktív iOS-es készülékek mennyiségét. Minél több iPhone van ugyanis forgalomban, annál nagyobb a potenciális Apple Music, Apple Arcade, vagy Apple TV+ előfizetők tömege is.

Szerinted mennyibe fog kerülni az új belépőmodell?

Forrás: Fast Company