Az iMessage szolgáltatás az újabb készülékeken minden probléma nélkül szokott működni, régebbi iOS rendszereknél viszont lehetnek problémák. A funkció aktiválásához és az esetleges hibák kiszűréséhez tedd a következőt:
- Ellenőrizd, hogy az iPhone rendelkezik-e működő internetkapcsolattal. Mindegy, hogy mobilinternet vagy WiFi, a lényeg, hogy működjön.
- Ellenőrizd, hogy az iMessage be van-e kapcsolva: Beállítások, Appok, Üzenetek, itt az iMessage csúszkát kell jobbra húzni, hogy a háttere zöld színű legyen. Ugyanitt érdemes megnézni, hogy az Üzenetek használhatja-e mobilinternetet, a Mobiladat-forgalom csúszkának kell jobbra húzva lennie, ennek hiányában az iMessage csak WiFi-n keresztül lesz használható. Ezen túl ellenőrizd, hogy az iMessage csúszka alatti Küldés és fogadás menüpontban milyen típusú adatokkal használhatod az iMessage-et: ha a telefonszámod nincs aktiválva, akkor annak beírásával az ismerőseid nem fognak tudni neked üzeneteket küldeni.
- Ellenőrizd, hogy a FaceTime be van-e kapcsolva: Beállítások, Appok, FaceTime.
- Bár ritkán, de okozhat problémát, ha nincs megfelelő időzóna beállítva a készülékeden. Ezt a Beállítások, Általános, Dátum és idő menüpontban ellenőrizheted.
- Elképzelhető, hogy az Apple oldalán van probléma. Ide kattintva tudod ellenőrizni, hogy az iMessage szolgáltatás rendben működik-e.
- Indítsd újra a készüléked, vagy kapcsold be és ki a repülőgépes üzemmódot.

A szolgáltatás a legtöbb esetben egyből elérhetővé válik a helyes beállítások után, de előfordulhat késedelem. Ha 24 óra elteltével sem sikerült működésre bírnod az iMessage-et, vedd fel a kapcsolatot az Apple ügyfélszolgálatával. Amennyiben más operációs rendszerű, például androidos készülékre váltottál, és azon nem kapod meg az iPhone-okról küldött szöveges üzeneteket, akkor meg kell szüntetned az iMessage regisztrációd, amit ezen az oldalon tehetsz meg.