Rubik-kocka az iPhone 17 Pro legújabb reklámjában

Az Apple új reklámfilmje nemcsak az iPhone 17 Pro teljesítményét mutatja be, hanem egy ikonikus magyar találmány, a Rubik-kocka is fontos szerepet kap benne.

Rubik-kocka az iPhone 17 Pro legújabb reklámjában

Az Apple új reklámfilmet tett közzé az iPhone 17 Pro készülékről, amely nemcsak a telefon teljesítményére fókuszál: egy ikonikus magyar találmány, a Rubik-kocka is fontos szerepet kap benne. A Peak Performance címre keresztelt egyperces videó látványos, szimbolikus jelenetekkel mutatja be, mire képes az A19 Pro chip és az új vapor chamber (gőzkamrás) hűtési rendszer.

Ez ugyanis az iPhone 17 Pro egyik legfontosabb újítása: a vapor chamber hűtési rendszer folyadékalapú technológiát alkalmaz, amely a processzor által termelt hőt egy speciális, zárt kamrában található deionizált víz elpárologtatásával és lecsapódásával vezeti el. A kamrában a víz a forró felületeken azonnal gőzzé alakul, amely a kamrán belül gyorsan eloszlik, majd a hűvösebb részeken újra folyadékká válik, és a belső kapillárisos bélés révén visszatér a hőforráshoz. Ez a ciklus másodpercenként több ezerszer ismétlődik, így a hő rendkívül hatékonyan és gyorsan oszlik el a telefon belsejében.

Rubik-kocka és a piros-fehér-zöld színek az új iPhone reklámban

Ez a megoldás jelentősen jobb, mint a hagyományos grafitlapos hűtés, mert nem csupán passzívan vezeti el a hőt, hanem a víz párolgási energiáját kihasználva aktív hőszállítást biztosít. Ennek köszönhetően a telefon hosszabb ideig képes fenntartani a maximális teljesítményt például 4K videófelvétel vagy hosszabb játék közben anélkül, hogy túlhevülne vagy a teljesítménycsökkenést okozó hővédelem aktiválódna. Ráadásul kényelmesebbé is teszi a készülék használatát, hiszen annak melegebb felülete akár 8–10 °C-kal is hűvösebb lehet.

Vissza a blogba