Így szabadulhatsz meg az iPhone-os előfizetéseidtől

Az iPhone, iPad vagy Apple TV appok sok esetben alkalmazáson belüli vásárlásokat és előfizetési lehetőségeket kínálnak, amik bosszúságot okozhatnak azoknak, akik nem jártasak még az iTunes Store útvesztőjében. Ebben a cikkben végigveszünk minden fontos opciót annak érdekében, hogy ne kelljen feleslegesen pénzt kidobnod az ablakon.

Mindenekelőtt különítsük el a klasszikus alkalmazáson belüli vásárlásokat (in-app-purchase) és a feliratkozásokat / előfizetéseket (subscription). Előbbi egyszeri vásárlást jelent, amit az Apple azonnal leszed a bankkártyánkról: ilyen például mikor zenéket vagy filmeket veszünk az iTunes-ból, vagy további játéklehetőségeket, boostokat, virtuális pénzeket vételezünk valamely játékban. Az előfizetős alkalmazások valamilyen havi rendszerességű szolgáltatást kínálnak, ezért havonta kell érte fizetnünk, ugyanúgy, mint a telefonért, internetért vagy tévé előfizetésért.

Ide sorolhatóak a különböző fitnesz appok, a zene streamingek, mint a Spotify vagy az Apple Music, vagy például a már hazánkban is elérhető Netflix. Ezek a tartalomszolgáltatók hamar rájöttek arra, hogy ingyenes próbaidőszakot kell biztosítani a felhasználók számára ahhoz, hogy könnyebben elköteleződjenek egy-egy havi költséggel járó szolgáltatáscsomag mellett. Az Apple Music esetében ez 3 hónapot jelent, a Netflixnél pedig egy hónapot. Az ingyenes próbaidőszak aktiválásával automatikusan feliratkozunk a szolgáltatásra (erről egyből értesítést és számlát is küld az Apple, habár nem kell egyből fizetnünk) és a próbaidőszak lejárta után levonásra kerül a havidíj.

Feliratkozni alapvetően sokkal egyszerűbb, mint leiratkozni, ezért sokan hajlamosak elfelejteni vagy csak simán figyelmen kívül hagyni és szépen lassan minden hónapban eltűnik 5-10 euró az egyenlegünkről feleslegesen. Aggodalomra semmi ok, bármikor megszüntethetjük az előfizetést néhány koppintás útján, legegyszerűbben iPhone-on vagy iPaden, de természetesen az iTunes asztali alkalmazásán keresztül is lehetőségünk nyílik erre.

Bármely iOS készüléken történő leiratkozás 7 lépésben:

  1. Nyissuk meg a Beállításokat
  2. Lejjebb görgetve keressük meg az iTunes és App Store fület
  3. Felül koppintsunk az Apple ID-ra
     
  4. Válasszuk ki az Apple ID megtekintése lehetőséget
  5. Görgessünk le és nyomjunk az Előfizetések fülre
  6. Itt az Aktív listából válasszuk ki, hogy melyik előfizetésre nincs szükségünk
  7. Koppintsunk az Előfizetés törlése lehetőségre

Megjegyzés: Itt csak azokat az előfizetéseket látjuk, amelyeket az iTunes Store-on keresztül kötöttünk, de előfordulhatnak olyan esetek is, hogy korábban a fejlesztő weboldalán iratkoztunk fel (Spotify), így az ilyen típusú élő előfizetéséket csak ott tudjuk lemondani.

Ha korábban véletlenül megvettünk egy olyan alkalmazást, amit nem szerettünk volna vagy mégsem nyerte el a tetszésünket, illetve elállnánk egy-egy appon belüli vásárlástól, akkor arra is van lehetőség: ebben az esetben ez a cikk neked szól.