Pár héttel ezelőtt mutattunk be két gyerekeknek készült oktató- és fejlesztőjátékot: az Orboot egy okostelefonnal vagy tablettel felfedezhető földgömb, míg a Qobo egy programozható interkatív csiga, mindkettő kiváló példája annak, hogy a tanulás és a játék nagyon is összeegyeztethető. Ebbe a sorba minden szempontból beillik jelenlegi tesztünk tárgya, a Plugo Link nevű kirakós játék, aminek a gyártója egyébként megegyezik a földgömbével. A Shifu nevű vállalat itt már használja a S.T.E.M. kifejezést is, ami egy mozaikszó az angol science, technology, engineering and mathematics szónégyesre. Ezt manapság a tudományos-technológiai tudományágak, tehát a természettudomány, a technológa, a mérnöki tudomány és a matematika népszerűsétésére használnak, mivel – mint azt a Qobo kapcsán is leírtuk – egyre nagyobb kereslet lenne efféle szakemberekre, és a népszerűsítést bizony már érdemes gyerekkorban elkezdeni.
A Plugo Link egy építőkockás interaktív játék, amelynek a használatához mindenképp van egy táblagépre is, mert bár okostelefonokkal is használható, a makulátlan élményhez kell a nagyobb kijelzőméret. Az iPad tulajdonosok nem lesznek gondban, a 3. generációs iPadtől és a 2. generációs iPad Minitől fölfelé gyakorlatilag minden működik, Android esetében pedig az az ökölszabály, hogy egy 2015-ös vagy annál újabb gép legalább 2 GB RAM-mal elég lesz. A játék alapja egy tablet-tartóval ellátott mágneses szőnyeg, ami egyébként a gyártó más játékaihoz is használható. A mérete körülbelül 30 x 40 centiméter, anyagában és kivitelezésében hasonlít a tartóként is használható gyári iPad-tokokéra, és összecsavarható, úgyhogy a szállítása könnyedén megoldható. A csomag része továbbá 15 darab hatszögalakú mágneses építőelem, a használathoz pedig szükség van a Plugo nevű alkalmazásra is, amely természetesen ingyenes.
A játék beágyazott valóságot (AR) használ, tehát tulajdonképpen a tartóba helyezett táblagép elülső kamerája figyeli az építőkockák helyzetét. Ez egyben azt is jelenti, hogy gyenge fényviszonyok között nem ideális játszani vele, de ha van fény, akkor a rendszer nagyon pontos, gyakorlatilag sosem hibázik. A megcélzott korosztály az 5 és 11 év közötti, ami elég tág, épp ezért a különféle alcsoportoknak különféle játékokat ajánlj a gyártó. Összesen hatféle van a szoftverben: a Who Am I-ban különféle állatok formáját kell kirakni az építőkockákból, a Loco Jojo pályáin úgy kell a kockákat elhelyezni, hogy azok a billegő platformokat a megfelelő irányba döntsék, a Gear Upban robotokat kell megjavítani, a Hoppity Bobban egy békának kell segíteni táplálékhoz jutni, a The Piperben vízvezetékeket kell építeni, míg a Word Hunterben a nevéhez méltóan szavakat kell megtalálni, az egyes betűket pedig úgy lehet aktiválni, hogy a valóságban is a megfelelő helyre rakjuk az adott építőkockát. A szoftver grafikája végtelenül igényes, a hangeffektek is nagyon kellemesek, egyedül az sajnálatos, hogy nem tud magyarul, de erre lehet a gyerek angol nyelvtudásának fejlesztési lehetőségeként is tekinteni.
A Plugo Link egy kiváló oktatójáték, amelynek ráadásul az ára sem elrugaszkodott, hiszen egy komolyabb társasjáték szintjén mozog. A különféle játékok és pályák kellően változatosak és izgalmasak, így a gyerekek sokáig el tudnak velük játszani, a megközelítés pedig van annyira újszerű, hogy felnőttként sem unalmas nézni, ahogy a gyerekek játszanak vele. Abszolút ajánlott!