Mi a teendő, ha véletlenszerűen kikapcsol az iPhone-od?

Az iPhone-ok esetében egyik előforduló hibajelenség, amikor bizonyos töltöttségi szinteken (amiben egyébként nincs logika), egyszer csak kikapcsol telefon. Ráadásul bár még egy perce volt energia az akkumulátorban, már nem lehet ismét bekapcsolni, mert töltőért kiált a telefon. Nos, alapvetően ez a hiba nem is akkora probléma, mint az elsőre látszik.

Alapvetően kétféle hibát lehet megkülönböztetni minden esetben: a hardveres hibát és a szoftveres hibát. A laikusoknak elég nehéz elmagyarázni, hogy egyes hibajelenségekről hogy lehet megmondani, hogy melyik kategóriába tartoznak, ennél elég annyit tudni, hogy a hiba eredete lehet mindkettő. Mi viszont azzal fogunk jól járni, ha esetünkben szoftveres gondról van szó.

A hibáról egyébként nem véletlenül mondom, hogy gyakori, hiszen a szervizünkben ez a harmadik leggyakoribb hibajelenség, amivel behoznak egy készüléket. A megoldás általában percek alatt elvégezhető, akár otthon is, ezért sok embernek spórolhat meg egy utat, főleg ha vidéki az illető. A probléma egyébként rövidtávon általában megoldható azzal, hogy egy külső akkumulátort magunknál hordunk mindig, így könnyen vissza tudjuk kapcsolni a készüléket, viszont 3-4 napnál tovább ezt a megoldást erősen ellenjavallt alkalmazni.

A megoldáshoz mindenekelőtt próbáljuk meg újraindítani a készüléket bekapcsolt állapotban a lezáró és a főgomb segítségével. Tartsuk a két gombot egyszer nagyjából 10 másodpercig lenyomva. Ha jól csináltuk, akkor a képernyő elsötétedése után megjelenik az Apple logó, és a készülékünk újraindul. Ha szerencsénk van, akkor a problémának már itt búcsút mondhatunk. A valószínűbb sajnos viszont, hogy ez még nem oldja meg a helyzetet. Ilyenkor érdemes egy szoftverfrissítést leszedni, ugyanis elég jól látszik a statisztikákon, hogy bizonyos verziójú operációs rendszeren gyakrabban jelentkezik a hiba. Ha ez sem segít, akkor kezdhetünk egy kicsit kétségbe esni, de még van egy végső lehetőség, ami azért jó problémamegoldási aránnyal rendelkezik.

A készülék tudottan jó szoftveres állapotba való visszaállítása

Ez az a mondat, amivel elég sokan találkozhattak a szervizünkben, hiszen a legtöbb esetben ez oldja meg a problémát. Amiről tulajdonképpen szó van, az egy DFU restore, hiszen így a készülék a gyári állapotba kerül visszaállításra. Ehhez helyezzük a készüléket DFU módba, majd iTunes segítségével telepítsük rá a legfrissebb iOS-t, amit közvetlenül az Apple szerveréről töltöttünk le, nem pedig harmadik féltől. Fontos, hogy ilyenkor minden adatunk elveszik, amit nem tároltunk mondjuk felhőben, vagy egyéb helyen. A hatékony visszaállítás érdekében ne töltsük vissza a biztonsági mentésünket, hanem kezdjük el új készülékként használni az eszközt.

Ha a hiba hardveres, akkor az onnan fog kiderülni, hogy a fenti bekezdésekben leírt egyik módszer sem működik, illetve egyből szembetűnik, ha a telefonunk hátulja nem teljesen sík, hanem egy kisebb dudor látható a bal oldalán. Ebben a helyzetben nem tehetünk mást, mint felkeresni az Andrássy út 36.-ot és leadni a készülékünket az iSTYLE szervizben. Ez QBE (biztosítás) vagy garancia ellenében, illetve iPhone 5 esetében ingyenes (Exchange Repair); garancián túl, sérülés nélküli készüléken pedig 66 900 Ft körül várható.