Alapvetően kétféle hibát lehet megkülönböztetni minden esetben: a hardveres hibát és a szoftveres hibát. A laikusoknak elég nehéz elmagyarázni, hogy egyes hibajelenségekről hogy lehet megmondani, hogy melyik kategóriába tartoznak, ennél elég annyit tudni, hogy a hiba eredete lehet mindkettő. Mi viszont azzal fogunk jól járni, ha esetünkben szoftveres gondról van szó.
A hibáról egyébként nem véletlenül mondom, hogy gyakori, hiszen a szervizünkben ez a harmadik leggyakoribb hibajelenség, amivel behoznak egy készüléket. A megoldás általában percek alatt elvégezhető, akár otthon is, ezért sok embernek spórolhat meg egy utat, főleg ha vidéki az illető. A probléma egyébként rövidtávon általában megoldható azzal, hogy egy külső akkumulátort magunknál hordunk mindig, így könnyen vissza tudjuk kapcsolni a készüléket, viszont 3-4 napnál tovább ezt a megoldást erősen ellenjavallt alkalmazni.
A megoldáshoz mindenekelőtt próbáljuk meg újraindítani a készüléket bekapcsolt állapotban a lezáró és a főgomb segítségével. Tartsuk a két gombot egyszer nagyjából 10 másodpercig lenyomva. Ha jól csináltuk, akkor a képernyő elsötétedése után megjelenik az Apple logó, és a készülékünk újraindul. Ha szerencsénk van, akkor a problémának már itt búcsút mondhatunk. A valószínűbb sajnos viszont, hogy ez még nem oldja meg a helyzetet. Ilyenkor érdemes egy szoftverfrissítést leszedni, ugyanis elég jól látszik a statisztikákon, hogy bizonyos verziójú operációs rendszeren gyakrabban jelentkezik a hiba. Ha ez sem segít, akkor kezdhetünk egy kicsit kétségbe esni, de még van egy végső lehetőség, ami azért jó problémamegoldási aránnyal rendelkezik.
A készülék tudottan jó szoftveres állapotba való visszaállítása
Ez az a mondat, amivel elég sokan találkozhattak a szervizünkben, hiszen a legtöbb esetben ez oldja meg a problémát. Amiről tulajdonképpen szó van, az egy DFU restore, hiszen így a készülék a gyári állapotba kerül visszaállításra. Ehhez helyezzük a készüléket DFU módba, majd iTunes segítségével telepítsük rá a legfrissebb iOS-t, amit közvetlenül az Apple szerveréről töltöttünk le, nem pedig harmadik féltől. Fontos, hogy ilyenkor minden adatunk elveszik, amit nem tároltunk mondjuk felhőben, vagy egyéb helyen. A hatékony visszaállítás érdekében ne töltsük vissza a biztonsági mentésünket, hanem kezdjük el új készülékként használni az eszközt.
Ha a hiba hardveres, akkor az onnan fog kiderülni, hogy a fenti bekezdésekben leírt egyik módszer sem működik, illetve egyből szembetűnik, ha a telefonunk hátulja nem teljesen sík, hanem egy kisebb dudor látható a bal oldalán. Ebben a helyzetben nem tehetünk mást, mint felkeresni az Andrássy út 36.-ot és leadni a készülékünket az iSTYLE szervizben. Ez QBE (biztosítás) vagy garancia ellenében, illetve iPhone 5 esetében ingyenes (Exchange Repair); garancián túl, sérülés nélküli készüléken pedig 66 900 Ft körül várható.