Mindenek előtt, a fényszenzor az iPhone előlapján található, modelltől függően valahol a kamera körül. Ez felelős azért, hogy amikor az Automatikus fényerő be van kapcsolva, a képernyőnk a megfelelő erősséggel világítson. Ez az alkatrész nem igazán szokott elromlani, ezért ha valami problémát tapasztalunk, akkor az leggyakrabban szoftveres vagy kalibrációs hiba.
Újrakalibrálás
Ez a legtöbb esetben megoldáshoz vezet, de nem éppen hétköznapi módszer. A művelethez szükségünk lesz egy elemlámpára, vagy egy sötét szobára. A sötét szobába menjünk be, nyissuk meg a Beállítások Kijelző és Fényerő menüjét. Itt kapcsoljuk ki az Automatikus fényerőt, majd húzzuk le a csuszkát minimumra. Ha megvagyunk kapcsoljuk vissza. Ha elemlámpával próbálkozunk, akkor egy erős fényű lámpával világítsuk meg a szenzort, kapcsoljuk ki az Automatikus fényerőt, majd húzzuk fel a csúszkát maximumra.
Kényszerített újraindítás
A másik gyakran működő megoldás, ha egyszerűen újraindítjuk a telefont, és akkor az új indulás után az esetek nagy részében már minden helyesen működik. Ehhez tartsuk lenyomva a lezáró/feloldó gombot és a főgombot egyszerre. A telefon képernyője elsötétedik és rövidesen újraindul. Ha pedig van egy kis szerencsénk, akkor a problémával többet nem találkozunk.
A végső megoldás
Ha tényleg semmi sem segít, akkor a megoldás a szerviz. Ez a hiba ugyanis gyakran fordul elő azoknál az 5/5c/5s tulajoknál, akik nem hivatalos szervizben cseréltetik ki az esetlegesen betört képernyőt. Azok ugyanis, akik kevésbé értenek hozzá, megsérthetik, vagy elmozdíthatják ezt a szenzort vagy a védőkarimát. Ilyenkor a megoldás az lehet, hogy egy megbízható szervizben megigazíttatjuk ezeket a részeket, rosszabb esetben cseréltetjük őket.
Remélem sikerült megoldani a problémát, amennyiben nem, annyiban az iSTYLE hivatalos szakszervize mindig szívesen áll rendelkezésünkre.