Tacto oktatójátékok bemutatója

A Shifu termékei mesterien vegyítik a valóságot a digitális világgal, miközben szórakoztató módon tanítják a gyerekeket.

Az elmúlt hetekben többféle gyerekeknek készült oktatójátékot is bemutattunk itt az iSTYLE blogon, közben pedig nem győztük hangsúlyozni az algoritmikus gondolkodás fejlesztésének fontosságát. A táblagépek kameráját használó Plugo Link, a beágyazott valósággal operáló Shifu földgömbök és a Qobo nevű programozható okoscsiga után egy újabb kreatív és izgalmas termékcsaládot mutatunk be: ez a Tacto, amely ötvözi a valóságot a virtuális térrel, társasjátékká alakítva az iPadeket vagy egyéb masinákat.

Tacto Laser oktatójáték

Mint az az eddigiekből már kiderült, a Tacto játékok használatához szükség van egy táblagépre, ami lehet egy iPad (az 5. generációtól fölfelé) vagy egy androidos masina is, utóbbiaknál elvárás a legalább 7 hüvelykes kijelző és a 2 GB RAM, amit szerencsére elég könnyű megugrani. A termékcsalád már több mint féltucat tagot számlál, mi hármat próbáltunk ki ezek közül. A felépítés és a koncepció mindegyiknél ugyanaz, a téma viszont nagyon is eltérő: a Laser nevének megfelelően a tükrök és a lézerek világába repíti el a gyerekeket, a Classics egy kétszemélyes társasjátékcsomag, a Coding pedig az algorimikus gondolkodás, a programozás alapjait segít elsajátítani. A gyártó a 4 és 10 év közötti korosztálynak ajánlja a Tacto termékeket, kivételt a Classics jelent, ahol nincs felső korhatár, hiszen társasjátékokkal felnőttként is szívesen játszunk. De ami azt illeti, a Laser és a Coding is nagyon izgalmas volt, azonban érdemes figyelembe venni, hogy az óvodás és általános iskola alsó tagozataiba járó gyerekek azok, akik számára nem csak szórakozást, hanem tanulási lehetőséget is nyújtanak ezek a termékek. 

Tacto Coding oktatójáték

Mindegyik csomagban található két darab csúszásmentes talp, amelyeket fel kell helyezni a táblagép két átellenes szélére. Ezeken foglalnak helyet a bábuk, amelyek csomagonként mások: ezeket kell majd játék közben a képernyőre helyezni. Az érzékelés technikai részében nincs semmilyen trükk, az érintőkijelző képes észlelni és pontosan pozíciónálni őket. Apróbb elcsúszások néha előfordulhatnak, de a gyerekek ezt észre sem vették, a minőségre tehát nem lehet kifogás. És hogy miket lehet játszani? A Laser esetében négy történetorientált módban több mint 200 pálya áll rendelkezésre, a feladatok pedig igen változatosak: tükrök segítségével lézernyalábokat kell a kijelző egyik pontjáról a másikra juttatni, vagy épp prizmával színeire kell törni és azokkal külön kezdeni valamit. A Coding esetében szintén nagyjából 200 darab feladványt oldhatnak meg a kicsik, akadálypályákat és egyéb játékos feladványokat is találunk a repertoárban, amelyek közös jellemzője a rendkívül igényes kivitelezés. A Classics négy társasjátékot tartalmaz, a dáma és a tic-tac-toe nem szorul bemutatásra, a Ludo itthon talán kevésbé ismert, a Trolls & Ladders (Trollok és Létrák) pedig egy saját fejlesztésű játék, de annál izgalmasabb. 

Mielőtt kipróbáltuk őket, igazság szerint mi sem gondoltuk volna, hogy a Tacto játékai ennyire izgalmasak. Felnőtt fejjel is órákon át el tudtunk velük szórakozni, a gyerekek pedig szintén nagyon élvezték a használatukat, ami nem csoda, hiszen a szoftverek látványvilága egészen fantasztikus, az pedig nagy élmény volt számukra, hogy bár táblagépen játszottak, az élmény a bábuknak köszönhetően keveredett a valósággal. Mindegyik terméket bátran ajánljuk a 4-10 éves korosztálynak, főleg, mert a termékek ára nagyjából egy hagyományos társasjátékéval vetekszik.