Az iPhone 14 készülékcsalád egyik legérdekesebb funkciója az Ütközésészlelés, amely képes felismerni, ha a készülék tulajdonosa autóbalesetet szenvedett, és a kiválasztott régiókban automatikusan segítséget hív. Maga az érzékelés rendkívül szofisztikált módon működik, az új iPhone-ok magas méréshatárú gyorsulásmérőije akár 256 g-ig képes érzékelni az extrém gyorsulást vagy lassulást, de a helyzetek felismerésében az utastér légnyomását figyelő barométer, a nagy dinamikatartományú giroszkóp, illetve az erős hangokat észlelő mikrofon is szerepet vállal. Ezeken túl nagyon fontos, hogy az Apple 1 millió órányi valós vezetési és ütközésekkor összegyűjtött adatot dolgozott fel annak érdekében, hogy az algoritmus a lehető legjobban működjön.
Bár egy ideális világban ezt a funkciót soha senkinek nem kellene használnia, az USA-ban 2020-ban 35 766 halálos kimenetelű autobaleset történt, míg hazánkban 294. A személyi sérüléssel járó, de nem halálos kimenetelű balesetek száma pedig évről évre bőven 10 000 fölött van Magyarországon, míg az USA-ban ez a szám milliós nagyságrendű, így az iPhone új funkciója rengeteg életet menthet meg. Nem meglepő tehát, hogy többen is kíváncsiak voltak arra, hogy a funkció a valóságban hogy működik: a fenti videóban a TechRax YouTube csatorna készítői tesztelték az Ütközésészlelést, szimulált körülények között, de a valóságban. A jó hír, hogy minden a várakozásoknak megfelelően működött; mindez persze csak egy teszt, de bíztató és előrevetíti, hogy az új iPhone-ok rengeteg emberéletet menthetnek meg a jövőben. Az Ütközésészlelés az iPhone 14 készülékek mellett a 2. generációs Apple Watch SE-ben, a 8. generációs Apple Watchban és a Watch Ultrában is elérhető.